در حال بارگذاری ...

فرشاد یاری «خانه‌ی برناردا آلبا» را در رشت به صحنه می‌برد

نمایش خانه برنارد آلبا داستان خانواده ای را روایت می‌کند که مادر پس از مرگ همسر طبق سنتهای منطقه پنج دختر ۲۰ تا ۳۹ ساله خود را به هشت سال سوگواری برای پدرشان و دوری از ازدواج و مهرورزی مجبور می‌کند.

به گزارش تئاتر گیلان؛ این پروژه به تهیه کنندگی عیسی شبان و مدیریت نوید منصور قناعی در مجتمع خاتم الانبیاء اجرا می‌شود.

نمایش خانه برنارد آلبا داستان خانواده ای را روایت می‌کند که مادر پس از مرگ همسر طبق سنتهای منطقه پنج دختر 20 تا 39 ساله خود را به هشت سال سوگواری برای پدرشان و دوری از ازدواج و مهرورزی مجبور می‌کند.

شیرین سامی، مرجان متقی، ملیکا جعفری‌زاده، مریم شعبانی، فاطمه رحمانی، سونا هدایتی و مرسده جهانی بازیگران خانه‌ی برناردا آلبا هستند.

دستیاران کارگردان: رسول زنده دل و مسعود صداقت ،طراح دکور: فرشاد یاری،طراح نور: مسعود صداقت،طراح لباس: شیرین سامی،ساخت موسیقی: ژویین نجفیان،نوازندگان: برهام شاکری،آرش روحی و ارشد یاری.

یاری پیش از این در گفت‌و‌گویی با ایران تئاتر اذعان داشت: «ما نمایشنامه‌ی صدصفحه‌ای لورکا را با دراماتورژی به نمایشنامه پنجاه صفحه‌ای تبدیل کردیم و زاویه دید دیگری برای قصه انتخاب کردیم. تاکید ما روی مادر و دختر کوچک که انقلابی ایجاد می‌کنند نیست. در واقع می‌خواستیم دختری را نشان دهیم که به دلایلی به سمت مرگ کشیده می‌شود و می‌خواستیم جامعه را از زاویه دیگری ببینیم».

فرشاد یاری فارغ‌التحصیل رشته بازیگری در مقطع بازیگری از دانشگاه آزاد اراک و کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد تهران است. وی از سال 80 تاکنون عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تنکابن است».

این اثر که چندی پیش در سالن شهرزاد تهران به اجرا در آمد، از تاریخ 7 تا 9 آذر، ساعت 19 در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران