در حال بارگذاری ...

برگزیدگان نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی گیلان تقدیر شدند

با برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری استان گیلان «بزرگداشت استاد یوسف فخرایی»، برگزیدگان این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری استان گیلان «بزرگداشت استاد یوسف فخرایی»، ظهر امروز، همزمان با افتتاحیه سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد.

 

سخنرانی فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، قطب‌الدین صادقی و یوسف فخرایی، قرائت بیانیه هیئت داوران جشنواره توسط نیما حسندخت، پخش کلیپ، اجرای نمایش کوتاه و موسیقی از بخش‌های این مراسم بود.

 

در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان برجسته تئاتر و تلویزیون کشور از جمله سهراب سلیمی، انوش نصراله‌زاده ماسوله، سیدرضا میرمعنوی و بزرگانی دیگر همراه بود، توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از استاد یوسف فخرایی تجلیل شد.

 

در پایان مراسم نیز با رأی هیئت داوران نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان متشکل از وحید درویشی، بهزاد دوگوهرانی و نیما حسندخت از افراد شناخته‌شده حوزه نمایش و نمایشنامه‌نویسی استان، برگزیدگان این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

 

بر این اساس؛ دیپلم افتخار رتبه نخست جشنواره و کارت هدیه هشت میلیون ریالی به رضا جوینده از آموزشگاه افرا برای نماشنامه «کد ١٩١٧» رسید.

 

زهرا حیدری از آموزشگاه گیلان با نمایشنامه «من ساموئل هستم» و پریسا قاسمی از آموزشگاه روزنه آبی با «گفتگوهای غیرعاشقانه» به صورت مشترک موفق به کسب رتبه دوم جشنواره شدند که لوح تقدیر و کارت هدیه چهار میلیون ریالی به هر کدام از آنان اهدا شد.

 

آیدا نوشالی از آموزشگاه افرا با نمایشنامه «این تب» و مهسا حبیبی از آموزشگاه سیمرغ با اثر «در آتش می‌رقصم» نیز رتبه سوم مشترک را از آن خود کردند که لوح تقدیر و کارت هدیه دو میلیون ریالی به هر کدام از آنان تعلق گرفت.

 

شایان ذکر است؛ سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان نیز که این مراسم به نوعی افتتاحیه آن محسوب می‌شد، با داوری قطب‌الدین صادقی، سهراب سلیمی و یوسف فخرایی از ٧ لغایت١٠ شهریورماه جاری در رشت برگزار می‌شود.




نظرات کاربران