در حال بارگذاری ...

گیلان با دو نمایش در بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

نمایش‌های صحنه‌ای «بینایی» و خیابانی «گم» از گیلان در بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اجرا می‌شوند.

به گزارش تئاتر گیلان، بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ٢٧ لغایت ٣١ مردادماه جاری در منطقه آزاد اروند، میزبان گروه‌های مختلف هنرهای نمایشی از سراسر کشور است که دو نمایش با موضوع دفاع مقدس از استان گیلان؛ شامل نمایش‌های «بینایی» به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از رشت در بخش مسابقه صحنه‌ای و «گم» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه اشرفیه در بخش مسابقه میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حضور خواهند یافت.

شایان ذکر است؛ ٨٧ نمایش صحنه‌ای و ٧٢ اثر میدانی از ٢١ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از بازبینی، ١٠ اثر در بخش صحنه‌ای و ١٠ اثر در بخش خیابانی به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند. همچنین دو اثر نمایش خیابانی نیز خارج از مسابقه اجرا می‌شوند.

بر اساس این گزارش؛ نمایش «بینایی»، داستان دو برادر با یک اسم است که از دو مادر بوده و در دهه ٦٠ در یکی از روستاهای گیلان زندگی می‌کردند و یکی از آن دو تصمیم مهاجرت به پایتخت را گرفته و با مشکلات بسیار زیادی در مسیر دستیابی به اهدافش برخورد می‌کند و پس از سال‌ها برادری که به جنگ رفته برای درمان به تهران می‌رود و طی رخدادی یکدیگر را پیدا می‌کنند و زندگی آنها دستخوش تغییر و تحولاتی مثبت توسط یکدیگر می‌گردد.

درون مایه متن نمایش بینایی از هم گسیختگی جوانان در دوره‌ای را نشان می‌دهد که دغدغه و سودای پیشرفت را در سر دارند و جوانان بخاطر این دغدغه سفر می‌کنند تا دستاوردهای بهتری را بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و اجتماعی زمان خود کسب کنند. متن این نمایش یک‌ساعته، بسیار رئال، در فضای خانگی و شرایط بسیار عرفانی و روحانی طراحی شده است.

محمد رسائلی، مجید کاظم زاده مژدهی، مرتضی زینلی، صدرا اصغری، مرتضی غلامی، هاجر رسائلی و هامون مرتضایی، بازیگران و عوامل اجرای نمایش «بینایی» در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر هستند.

همچنین نمایش خیابانی «گم» نیز توسط میلاد حسین زاده، محمدرضا جعفری لفوت، امید کفشدار جلالی، محمدرضا پورعلی، امین جمالی، احمد الفتی فرد و مجید رهبری آزاد در این جشنواره اجرا می‌شود.




نظرات کاربران