در حال بارگذاری ...

وحید تقی‌زاده، «آشغال» را به صحنه می‌برد

به گزارش تئاتر گیلان و به نقل از گیل خبر، «آشغال» عنوانی نامتعارف برای تئاتری‌ست که این روزها در یکی از مخاطب‌ترین سالن‌های رشت اجرا می‌شود. محتوای این اجرا به مانند عنوان آن دور از انتظار و ساختارشکنانه است. در این اجرا به روابط انسانی و تاثیرات آن بر جسم تئاتر پرداخته می‌شود و نیز مشکلات کارگردانی که ویژگی‌هایی خلاف جریان جامعه کارگردانی را داراست، به مخاطب معرفی می‌کند.

«آشغال» پرفورمنسی‌ست که دیوانگی لطیف از هنرمند معاصر را که با روزمرگی‌اش در کشمکش است با عنوان برشی از واقعیت به صحنه کشیده می‌شود. وحید تقی‌زاده کارگردان این تئاتر گفت: «من و تیمم تئاتری را ۶ ماه تمرین کرده بودیم ولی پس از بروز یک سری اتفاقات ترجیح دادم آن کار را ادامه ندهم. در واقع برخورد‌هایی با تئاتر و هنر شده که آن را به یک کالا کرده است. تئاتر «آشغال» واکنش شخصی من نسبت به تجاری شدن تئاتر و هنر است. این روزها ما شاهد وضعیتی هستیم که تئاتر صرفا برای گیشه و یا جلب رضایت مخاطب به روی صحنه می‌رود، در صورتی که در تاریخ هیچ هنرمندی برای جلب رضایت کسی قلم نزده است. من به شدت وضعیت عرضه و تقاضا که در حال حاضر در تئاتر به وجود آمده به شدت عصبانی و خسته بودم و این تئاتر عکس العمل من به آن بود.»

 

تئاتر آشغال از ۲۳ مردادماه به روی صحنه رفت و تا ۲۷ مرداد در سالن خاتم الانبیا اجرا خواهد شد.

 

آرش انتظامی، نصیر ابرچی، علی حسن پور، امین خلیق معینی، شهاب دست آموز، پگاه دیوبند، شیرین رضازاده، امیررضا کاظمی، سوگند مهری ، سروش هاشمی و شقایق مسکنی بازیگران این نمایش هستند.




نظرات کاربران