در حال بارگذاری ...
در خانه‌ی پیشکسوت تئاتر

اعضای شورای نظارت بر نمایش گیلان معرفی شدند

به گزارش تئاتر گیلان، اعضای جدید شورای نظارت بر نمایش گیلان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان در خانه پیشکسوت ریشه دار تئاتر گیلان معرفی شدند.

به گزارش تئاتر گیلان، جلسه تجلیل و معارفه اعضای شورای نظارت بر نمایش گیلان، روز سه شنبه در منزل استاد حبیب پورسیفی از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه با بیان اینکه تئاتر استان دارای ریشه است، افزود: ریشه دار بودن ادعا نمیخواهد، ریشهها پیشکسوت هایی چون استاد پورسیفی و استاد انوش نصر ماسوله هستند که بی هیچ ادعایی در جامعه دیده میشوند.

 

وی با تأکید بر اینکه همگامی و با هم بودن، وسعت قلب می‌خواهد، اضافه کرد: راه بسیار  دشواری پیموده شده و در سال ٩٦ شاهد اجرای ١٥٠ تئاتر در قالب  ٩٧٠ اجرا در استان بودهایم که این موضوع، قدردانی از اعضای پیشین شورای نظارت بر نمایش گیلان را می طلبد.

 

فاضلی بیان کرد: باید پذیرفت که تئاتر استان مسیر رو به جلویی دارد و نمیتواند به سال های قبل برگردد؛ در همین راستا برای توسعه فرهنگ و هنر با تأکید بر حفظ هویت استان، باید لحظه به لحظه از حضور بخش خصوصی استقبال کرد و به هیچ عنوان از پیوستن به این عرصه بیمناک نبود.

 

وی با تأکید بر ارزشمندی سرمایه انسانی متخصص، توضیح داد: ممکن است نمایشی در تهران حتی برای ٣٦٥ روز سال نیز مجوز اکران بگیرد اما همان نمایش برای اکران در گیلان بایستی حتماً از اعضای شورای نظارت بر نمایش استان مجوز دریافت کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنانش، غرض  را عنصری هنرپوش توصیف کرد و تأکید کرد: غرض ورزی هنر پوش است و به دور از شأن اهالی فرهنگ و هنر است لذا  باید تلاش کرد تصمیمات بدون غرض و بر اساس تخصص و تجربه اتخاذ شود.

 

فاضلی اعلام کرد: نباید از حضور بخش خصوصی در حوزه تئاتر بیمناک بود و در این راستا حتی از سرمایه گذاری خارجی نیز استقبال می کنیم.

 

در این جلسه ضمن تجلیل استاد حبیب پورسیفی؛ اعضای جدید شورای نظارت بر نمایش گیلان متشکل از انوش نصرالله زاده ماسوله، محسن محبوب بشری، حسن حامد، مهرانه به نهاد و زینب شعبانی معرفی و از تلاش هیئت پیشین (نگار نادری، فرهاد رحمان زاده، افشین عموزاده، مهرداد هنرمند و سیدغلامرضا میرمعنوی) تقدیر شد.




نظرات کاربران