در حال بارگذاری ...

«وصله بر سوسوی فانوس نیاویخته بر این درخت زیتون» در رشت به صحنه رفت

تماشاخانه رادی رشت میزبان نوشته ای از محمد چرم‌شیر مشد.

به گزارش تئاتر گیلان، محمد حسن پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از اجرای نمایش «وصله بر سوسوی فانوس نیاویخته بر این درخت زیتون» نوشته محمد چرم‌شیر و کارگردانی سید احمد پولادرَک خبر داد.

 

نمایش، روایت اندوه آدمیان است. قصه‌ی آصف رودباری تنها بازمانده‌ی یک خانواده در زلزله رودبار که در نهایت درماندگی از تلاش برای ساختن زندگی دست بردار نیست. او مرگ همه‌ی عزیزانش را پذیرفته اما مرگ دخترش را باور ندارد و همه تلاشش را برای مهرو انجام می‌دهد.

 

این نمایش به کارگردانی و با بازی سید احمد پولادرک به زبان گیلکی اجرا می‌شود. وی در مورد علت انتخاب زبان گیلکی برای اجرای نمایش اظهار داشت: از آنجا که این اتفاق (زلزله) در گیلان رخ داده و چون گویش گیلکی در گیلان عمومیت دارد از آن برای نزدیکتر شدن به شخصیت آصف رودباری وانتقال حس به تماشاگر استفاده کردم.

 

سید احمد پولادرک متولد 1353شهرستان بندر انزلی است. از سال 1369 کار تئاتر را در جشنواره‌ی دانش آموزی شروع کرد. پولادرک بازی در نمایش پیک نیک در میدان جنگ نوشته‌ی فرناندوآرابال، جایزه‌ی بازیگری در جشنواره ی سوره استانی در سال 74 با نمایش زخمه بر زخم نوشته‌ی نصرالله قادری، بازی در نمایش نامیرا و انتخاب نمایش بعنوان نمایش برتر در جشنواره سوره سال74 با نویسندگی نعمت الله لاریان، بازی در نمایش دام، گرگ گرگ است، بازی در نمایش زنبورک و تنبل باشی نوشته ی مهدی دوگوهرانی را در کارنامه خود دارد.

 

اجرای نمایش «وصله بر سوسوی فانوس نیاویخته براین درخت زیتون» از 26 تیر آغاز شده و تا 30 تیرماه برای دوستداران فرهنگ و هنر ساعت 19 در تماشاخانه اکبر رادی رشت اجرا می‌شود.

 

 




مطالب مرتبط

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

نمایش صحنه‌ای «در آغوشم آب خاک خون»، نمایش‌های خیابانی «مجسمه»، «یک آبادی عشق»، «سلام علیکم» و «سه دلقک و نصفی» و نمایش رادیویی «معبر کربلا»، کار هنرمندان گیلانی، در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرا خواهند شد. 

|

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نمایش «تعبیر خواب‌های وارون» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده است: آوازه منیژه و نظام ورد زبون همه بود، صد بار خانم بهش گفت یه نعل اسب ...

|

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی شیفته میرزاده به صحنه رفت. در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفِش بی‌ارزشی میاره، سقفش بی‌تفاوتی ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران