در حال بارگذاری ...

«آدم بزرگ‌های کوچک» در نخستین جشنواره بین‌المللی جیگی جیگی

دبیر اولین جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی جیگی جیگی گفت: از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، اعضای شورای انتخاب آثار نخستین جشنواره هنرهای نمایشی جیگی جیگی ۸ اثر را برای اجرا در بخش ایران و ۸ اثر را برای بخش بین‌الملل انتخاب کردند .

به گزارش تئاتر گیلان، محمد برومند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه شورای انتخاب آثار، 16 اثر را در بخش داخلی و بین‌الملل برای اجرا در این جشنواره برگزیدند، عنوان کرد: رضا صابری، حمید قلعه‌ای، حمیدرضا سهیلی، جلال مهرجویی و محمد برومند مسئولیت انتخاب آثار را بر عهده داشته‌اند.

 

وی ادامه داد:  جیگی جیگی سلام (به کارگردانی ناصر آویژه)، جیگی جیگی منم (شهرام لاسمی)، درخت بخشنده ( میترا کریم خانی)، تاریخ دوران (ابراهیم شاکری)، بیگ بنگ (فرامرز غلامیان و هیام احمدی)، سایه پایه خنده (محمد حسین امینی)، آدم بزرگ‌های کوچک (مریم شوقی) و عمو ماهیگیر (افشین قاسمی) هشت نمایش ایرانی هستند که در بخش اصلی جشنواره به روی صحنه می‌روند.

 

نمایش کودک «آدم بزرگ‌های کوچک، آدم کوچک‌های بزرگ» با اقتباسی از رُمان (شازده کوچولو)ی سنت اگزوپری به طراحی، کارگردانی و اجرای مریم شوقی از رودسر در این جشنواره حضور دارد.

این نمایش از حقایق آدم بزرگ‌ها و از دروغ‌ها و نا بخردی‌های به ظاهر خردمندانه انسان‌ها می‌گوید ...

 

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی جیگی جیگی گفت: این جشنواره از 2 تا 10 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و مشهد طی این روزها میزبان هنرمندان بزرگ عروسکی ایران و جهان است.

 

گفتنی است؛ جیگی جیگی نام فردی هنرمند بود که در دهه 40 در مشهد زندگی می‌کرد، وی در خیابان‌ها و کوچه‌ها برای مردم نمایش عروسکی اجرا می‌کرد و عمدتا داستانی شاد را محور نمایش‌های خود قرار می‌داد، با اینکه جیگی جیگی فردی فقیر بود، اما دل مهربانی داشت و در نهایت هم جسد وی با فرد دیگری جابه‌جا شد و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.




نظرات کاربران