در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش «رقص روی یک پا» در لنگرود

به گزارش تئاتر گیلان، سهراب مقدسی طی گفتگویی اعلام کرد: نمایش «رقص روی یک پا» به نویسندگی روزبه قیاثی و به کارگردانی مصطفی غلامی استادسرایی از ١٢ لغایت ١٥ اسفند ٩٦ در سالن شهید املاکی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود به روی صحنه خواهد رفت.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود افزود: نمایش «رقص روی یک پا» برداشتی است از کتابی به همین نام که خاطرات شفاهی اسماعیل یکتایی لنگرودی آزاده و جانباز ۷۰ درصدی دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند که به قلم مصطفی مصیب‌زاده به نگارش درآمده و توسط انتشارات سوره مهر به عنوان اثر ملی منتشر شده است.

 

وی همچنین گفت: اسماعیل یکتایی لنگرودی نامی آشنا در عرصه دفاع مقدس گیلان و ایران است؛ جانباز هفتاد درصدی که همواره و در طول سال‌های پس از اسارت با کلام نافذش روایتگر دلاورمردی‌های مردم این سرزمین بوده و هست. وی دو سال و نیم از عمر خودش را در اردوگاه‌های عراق سپری کرد. کسی که حتی در دوران اسارت هم امید را از یاد نبرد و با تمام فشارها و شکنجه‌ها، تا جایی که می‌توانست زندگی را برای خود و هم‌بندانش آسان کرد. او در طول دوران اسارت درس خواند و درس داد، شکنجه شد و خم به ابرو نیاورد. تا آخرین لحظه مبارزه کرد و به امید آزادی، روزهای تلخ تنهایی را پشت سر گذاشت تا شهریورماه ١٣٦٩ که لحظه رهایی فرا رسید.

 

مقدسی در ادامه گفت: ارشد امیر اسکندری روایت گر این نمایش بعنوان نقش اسماعیل یکتایی خواهد بود.

 

شایان ذکر است این نمایش از تاریخ ١٢ لغایت ١٥ اسفند  ساعت ٦ عصر در سالن شهید املاکی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود به اجرا در خواهد آمد . علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیط به مکان اجرای نمایش واقع در لنگرود پارک فجر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نمایند.




نظرات کاربران