در حال بارگذاری ...

نشست خبریِ «روایت های متقاطع از یک قتل»

عصر روز گذشته(دوشنبه)، نشست خبری نمایش «روایت های متقاطع از یک قتل» با حضور عوامل این نمایش و اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص)برگزار شد .

 

کاهش آسیب های اجتماعی با هنر تئاتر /نمایشی با مضمون اعتراف

 

در ابتدای این نشست مجید کاظم زاده مژدهی طراح و کارگردان این نمایش از اتفاق سریالی آزار جنسی در سینمای هالیوود صحبت به میان آورد و آن را یک سناریو از پیش نوشته شده و تعاملی بین هنرمندان و اصحاب رسانه در جهت اصلاح آسیب های اجتماعی دانست .

وی با اشاره به فرهنگ اعتراف در کلیساها گفت: کسی که اعتراف می‌کند به لحاظ روانی به یک خودپالایی می‌رسد، بهتر است اگر دست به جنایتی زدیم، در حق کسی ظلمی روا داشته‌ایم آن را به عنوان یک راز در خود نگه نداریم و اعتراف کنیم و کسی که اشتباهی را اعتراف می‌کند او را طرد نکنیم .

مژدهی افزود: از راه هنر می‌توان آسیب‌های اجتماعی مثل اتفاقی که برای کودک دو ساله پیش آمد را کاهش داد.

 

وی درباره نمایش «روایت های متقاطع از یک قتل» که به زودی به روی صحنه می‌رود توضیح داد: مضمون این نمایش اعتراف است و ۱۱ بازیگر در طول نمایش با مونولوگ، به نقش داشتن در جنایتی در سراوان اعتراف می‌کنند.

 

 

مژدهی افزود: تعداد کثیری از بازیگران فارغ التحصیلان آموزشگاه سیمرغ و تعدادی امتیازات ویژه‌ای داشتند که برای این نمایش از آنها بهره گرفتیم .

 

همچنین وقاری مدیر تولید نمایش در این نشست اظهار کرد: تلاش ما حفظ رسالت آموزش است از این رو درجهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در آموزشگاه سیمرغ، برای دوسال برنامه‌ریزی کردیم که مدرس کارگاه ایده تا اجرا، مجیدکاظم زاده مژدهی است .

وی افزود: پیش از این نیز ورک شاپ‌هایی با حضور آقایان پرستویی، خمسه و ارجمند برگزار شد و تلاش ما این است که در آینده به سمتی برویم که تمام واحدهای تئوری و عملی معادل مقطع کاردانی بازیگری باشد .

 

«روایت های متقاطع از یک قتل» از ۴ تا ۸ آذر در دو سانس ۱۸ و ۱۹:۳۰۰ در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم االانبیاء رشت اجرا می‌شود.




نظرات کاربران