در حال بارگذاری ...

«رقص روی یک پا» در رشت به صحنه می‌رود

مصطفی غلامی استادسرایی با «رقص روی یک پا» به صحنه می‌رود

به گزارش تئاتر گیلان، محمد پورجعفری مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان گفت: نمایش رقص روی یک پا به نویسندگی روزبه قیاثی و به کارگردانی مصطفی غلامی استادسرایی از سوی حوزه هنری گیلان اجرا خواهد شد.

پورجعفری گفت: این نمایش بر اساس خاطرات اسماعیل یکتایی لنگرودی آزاده و جانباز ۷۰ درصدی دوران دفاع مقدس است که پیش ازاین کتاب خاطرات شفاهی ایشان توسط حوزه هنری منتشر شده بود.

 

مسول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان گفت: اسماعیل یکتایی لنگرودی نامی آشنا در عرصه دفاع مقدس گیلان و ایران است؛ جانباز هفتاد درصدی که همواره و در طول سال‌های پس از اسارت با کلام نافذش روایتگر دلاورمردی‌های مردم این سرزمین بوده و هست. وی دو سال و نیم از عمر خودش را در اردوگاه‌های عراق سپری کرد. کسی که حتی در دوران اسارت هم امید را از یاد نبرد و با تمام فشارها و شکنجه‌ها، تا جایی که می‌توانست زندگی را برای خود و هم‌بندانش آسان کرد. او در طول دوران اسارت درس خواند و درس داد، شکنجه شد و خم به ابرو نیاورد. تا آخرین لحظه مبارزه کرد و به امید آزادی، روزهای تلخ تنهایی را پشت سر گذاشت تا شهریورماه 1369 که لحظه رهایی فرا رسید.

 

پورجعفری گفت : ارشد امیر اسکندری روایت گر این نمایش بعنوان نقش اسماعیل یکتایی خواهد بود.

اسماعیل با دیدن جوانی که شهید شده و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شده به یاد خاطرات کودکی و نوجوانی خود و چگونگی حضور در جبهه با دوست صمیمی‌اش غلامرضا می‌افتد و شروع به روایت زندگی خود می‌کند.

وی افزود: نمایش رقص روی یک پا از تاریخ 20 آبان الی 4 آذر ساعت 18 در پلاتوی نمایش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اجرا خواهد شد.

 

پیش از این کتاب «رقص روی یک پا» خاطرات شفاهی اسماعیل یکتایی لنگرودی آزاده و جانباز ۷۰ درصدی دوران دفاع مقدس به قلم مصطفی مصیب‌زاده از سوی حوزه هنری گیلان توسط انتشارات سوره مهر به عنوان اثر ملی منتشر شده است.




نظرات کاربران